Regulamin
1.REZERWACJA
- Rezerwacja przejazdu może być dokonana telefonicznie lub mailowo.
- Przewoźnik potwierdza rezerwację poprzez przesłanie wiadomości e-mail lub za pośrednictwem wiadomości sms.
- Przy dokonywaniu rezerwacji Pasażer zobowiązany jest podać następujące dane:
- imię i nazwisko oraz numer telefonu Pasażera, adres zamieszkania;
- datę i trasę przewozu;
- w przypadku przewozów na lotnisko: miejsce odbioru oraz lotnisko, numer lotu i godzinę odlotu zgodnie z rozkładem lotów linii lotniczych;
- w przypadku przewozów z lotniska: lotnisko, numer lotu i godzinę przylotu zgodnie z rozkładem lotu linii lotniczych oraz miejsce docelowe przewozu;
- inne informacje, które w konkretnej sytuacji strony uznają za istotne.
- Ustalenie numeru lotu, godziny przylotu i odlotu i innych danych należy do Pasażera. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikłe z powodu podania przez Pasażera błędnych danych.
- Jeżeli miejscem odbioru pasażera jest lotnisko, kierowca będzie oczekiwał na pasażera w samochodzie na wskazanym parkingu.
- Pasażer zobowiązany jest poinformować Przewoźnika o wszelkich opóźnieniach lub jakichkolwiek problemach i przewidywanych zmianach, albo trudnościach ze znalezieniem pojazdu. W tym celu powinien skontaktować się z przewoźnikiem pod numerem telefonu: +48 794 219 373.
- Pasażer może dokonać zmiany umowy w zakresie:
- terminu odjazdu;
- miejsca przeznaczenia;
- danych osobowych Pasażera.
- Wszelkie zmiany należy zgłosić telefonicznie przed planowanym przejazdem pod numerem telefonu +48 794 219 373.
2. PRAWA I OBOWIĄZKI PRZEWOŹNIKA
- Przewoźnik dąży do zrealizowania przewozu Pasażera i jego bagażu na trasie określonej na bilecie.
- Przewoźnik dąży do zapewnienia Pasażerom odpowiednich warunków podróży, zgodne z zasadami bezpieczeństwa i higieny.
- W przypadku awarii pojazdu, Przewoźnik podejmie wszelkie kroki do zapewnienia zastępczego środka transportu umożliwiającego kontynuację podróży.
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia lub odwołania kursów z powodów od niego niezależnych (np. zamknięcie granic, żywioły, utrudnienia w ruchu drogowym lub na przejściach granicznych, itp.).
- W przypadku przewozów na lotniska – przewoźnik nie odpowiada za szkody lub opóźnienia wynikłe:
- z błędnych lub niepełnych informacji o wylocie lub przylocie pasażera;
- z zakłóceń w ruchu drogowym, kontroli drogowych, złych warunków atmosferycznych, spóźnienia klientów lub innych zdarzeń losowych.
- Przewoźnik ubezpiecza Pasażerów od następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) podczas przejazdu, lecz nie odpowiada za szkody powstałe poza pojazdem.
- Przewoźnik ma prawo odmówić zabrania lub pozostawić Pasażera na trasie w przypadku, gdy Pasażer:
- jest w stanie nietrzeźwym lub pod wpływem środków odurzających;
- zachowuje się w sposób mogący zagrażać bezpieczeństwu, punktualności lub ciągłości przewozu;
- nie posiada dokumentu wymaganego do przekroczenia granicy oraz innego koniecznego dokumentu upoważniającego do przewozu;
- nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych, bądź nie został wpuszczony do kraju przez władze imigracyjne;
- przewozi rzeczy, których przewóz jest zabroniony w przypadkach określonych w niniejszym regulaminie lub innych przepisach krajowych i międzynarodowych;
- przewozi rzeczy, które ze względu na ilość lub rodzaj wymagają dłuższej odprawy granicznej i tym samym mogą powodować opóźnienia w odprawie pojazdu na granicy.
3. PRAWA I OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażer jest zobowiązany do:
- punktualnego stawienia się w miejscu odjazdu – niestawienie się Pasażera w chwili planowanego odjazdu jest traktowane jako rezygnacja z przejazdu;
- stosowania się do zaleceń załogi pojazdu.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone innym pasażerom lub Przewoźnikowi.
- Niezwłocznie po zajęciu miejsca w pojeździe Pasażer ma obowiązek zapiąć pasy bezpieczeństwa.
- Palenie tytoniu, spożywanie alkoholu oraz używanie środków odurzających w pojeździe jest surowo zabronione. Zakaz dotyczy również e-papierosów.
- Przewóz dzieci oraz ich wiek musi być wcześniej zgłoszony u Przewoźnika ze względu na wymogi bezpieczeństwa: foteliki i podstawki dla dzieci.
- Wszelkie zgłoszenia reklamacyjne związane z realizacją umowy przewozowej prosimy kierować listownie na adres biura w okresie do 14 dni od zaistnienia okoliczności, która jest przedmiotem reklamacji.
4. INNE
1. W przypadku zabrudzenia pojazdu może zostać pobrana opłata 200 PLN na poczet czyszczenia pojazdu.
5. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin określa warunki obsługi podróżnych oraz zarobkowego przewozu osób i bagażu, wykonywanego przez przewoźnika.
- Regulamin ustala się na podstawie upoważnienia z art. 4 ustawy z dnia 15 listopada 1984r. – Prawo przewozowe (Dz. U. z 1995r. Nr 119, poz.575 z późn.zm.).
- Uregulowania przyjęte w niniejszym Regulaminie stosuje się w ścisłym powiązaniu z przepisami ustawy Prawo przewozowe oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie tej ustawy, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2004 r., nr 204, poz. 2088 i nr 273, poz. 2703) oraz przepisami wykonawczymi do tej ustawy i przepisami Kodeksu Cywilnego.